Pozor na podomní prodejce. Stejně jako vás může nachytat obchodník s energiemi nebo mobilním tarifem, i neuvážená změna zdravotní pojišťovny může znamenat velký problém do budoucna. Zrovna dnes vyšel článek na portálu Novinky.cz, kde je popisováno podvodné jednání náborových pracovníků, kteří argumenty o změně názvu její stávající pojišťovny ČPZP nechali ženu z Ostravska podepsat přihlášku k OZP.
Celý článek popisuje i další příklady a z minulosti tento problém měla i VoZP, není to tedy v konkurenčním boji mezi zdravotními pojišťovnami žádná novinka. A je pochopitelné, že takovou situaci aktivně medializují, protože to je boj o přežití. Dvě zaměstnanecké pojišťovny VoZP a OZP mají s hospodařením větší či menší problémy a nové klienty nutně potřebují.
Pojišťovna nemusí byt nezbytně problematická, každá má samozřejmě své plusy a mínusy. Ostatně tomu jsme se věnovali v našem velkém srovnání pojišťoven v červnu 2013 a letos určitě chystáme aktualizaci. Může být ale problém se smluvními lékaři nebo s benefity, na které je člověk zvyklý a nová pojišťovna je nemusí nabízet.
V létě 2013 jsme řešili právě problém jedné klientky VoZP, která byla přesvědčena k přestupu s příslibem dostatečného počtu praktických lékařů v regionu. Jakmile se ale klientkou stala, s překvapením zjistila, že její stávající praktická lékařka smlouvu s VoZP nemá a jediní dva lékaři v okresním městě ji zaregistrovat nechtějí. Podařilo se naštěstí přímo s pojišťovnou situaci nakonec vyřešit, ale to je pouze jedna klientka určitě z mnoha dalších.
Problém může také způsobit, že klientem nového ústavu se člověk stane až s relativně dlouhým zpožděním! Představte si kupříkladu, že za vámi dnes přijde zástupce pojišťovny a přesvědčí vás k přestupu. Ten nastane až od ledna dalšího roku a vaše důvody pro změnu tak mohou pominout nebo můžete nabýt falešného dojmu, že ke změně dochází okamžitě.
autor: