Dosavadní Portál VZP, který ke komunikaci s největší zdravotní pojišťovnou využívala zejména zdravotnická zařízení a zaměstnavatelé, je už od 5. prosince minulostí. Po krátké odstávce ho v pondělí 14. prosince nahradila moderní komunikační platforma – VZP Point.

Internet/ilustrační foto

Tento nový komunikační nástroj vyvinula Všeobecná zdravotní pojišťovna vlastními silami, přičemž se opakovaně v rámci testování ptala vybraných skupin uživatelů, jak vše udělat k jejich co největší spokojenosti. Výslednou podobu tak ovlivnili jak samotní lékaři, tak třeba zástupci nemocnic či zaměstnavatelů.

Někteří z vás se již v minulých dnech s VZP Pointem seznámili a my se těšíme na vaše ohlasy a připomínky. Ostatní jste ještě možná neměli příležitost si novou platformu prohlédnout či vyzkoušet. Vzhledem k tomu, že od jejího spuštění uběhlo opravdu sotva několik dní, jistě neuškodí připomenout si některé novinky, které s jejím provozem souvisejí.

1) Jak se na VZP Point přihlásím?
Pokud jste se doposud přihlašovali pomocí certifikátu, nic se pro vás nemění a certifikát můžete nadále používat. Až vyprší jeho platnost, můžete ovšem nově využít i přihlašování pomocí jména a hesla. Stačí pouze podepsat s VZP novou smlouvu o elektronické komunikaci. Více informací získáte na infolince 952 222 222.

2) Co nového VZP Point přinese?
Od začátku by to mělo být příjemnější a intuitivnější uživatelské prostředí. K novým funkcionalitám, které byly spuštěny hned od začátku, patří možnost zjednodušeného podání. Nově můžete nahrát jedno nebo více podání bez ohledu na subjekt, který zastupujete, do tak zvané dropzóny. Jedná se o vymezený prostor, který najdete v menu „Nové podání“ jako „Založit podání ze souboru“. Sem pak můžete svá podání buď přetáhnou myší, například z plochy vašeho počítače, nebo nahrát výběrem z disku.

3) Jak to bude s podpisem podání?
Podání již navíc nově není nutno podepisovat certifikátem, jako tomu bylo doposud. Stačí pouze podání nahrát a následně odeslat kliknutím na „obálku“. Veškeré informace o zpracování podání a případné výsledné sestavy naleznete v menu „Odeslaná podání“.

4) Jak získám abonované sestavy?
Upozorňujeme, že abonované sestavy najdou lékaři prozatím v rámci informací v menu „Vyúčtování“. Dosud bylo možné deaktivovat zasílání abonovaných úloh na Portálu a požádat o jejich zasílání poštou. VZP Point tuto možnost deaktivace abonovaných úloh neobsahuje a všichni lékaři tak budou dostávat tyto sestavy jen prostřednictvím VZP Pointu bez nutnosti aktivace.

5) Jaký má změna smysl?
Jedním z hlavních důvodů je snaha ušetřit. Za provoz Portálu VZP platí pojišťovna společnosti IZIP a.s. měsíčně šest milionů korun. VZP Point naproti tomu vyvinula vlastními silami a bude ho i sama provozovat, takže náklady jsou řádově nižší. To, že novou komunikační platformu nebude pro pojišťovnu dodávat a spravovat externí firma, navíc umožní operativnější úpravy a změny, o které budete mít zájem. To vše ale až postupně, aby uživatelé nebyli při přechodu ze staré na novou platformu zahlceni novými věcmi.

Věříme, že pro ty z vás, kdo už VZP Point vyzkoušeli, bylo jeho využití pohodové, nenarazili jste na žádné problémy a složitosti. Vývojový tým měl zadání, aby pro uživatele bylo od prvního přihlášení vše jasné a přehledné. Prostředí VZP Pointu by proto mělo být srozumitelné i tomu, kdo není tak docela fandou nových technologií.

I přesto jsou ale pro jistotu připravena na webové stránce instruktážní videa, s jejichž pomocí se uživatelé názorně seznámí s jednotlivými funkcemi. Nechybí ani odpovědi na nejčastější dotazy. Pracovníci VZP jsou navíc připraveni pomoci na čísle 952 222 222 a na adrese ekk@vzp.cz.

14.12.2015

zdroj: Všeobecná zdravotní pojišťovna


Další články

Na přehled všech zpráv